Trädgårdsmästare


Nu börjar äntligen trädgården börja ta form, gräsfröna är utkastade och det börjar titta upp små grässtrån nu. Två rabatter är fixade, jag har även kantat dem med sten. Nu ska vi bara plantera lite blommor i rabatterna men även detta har vi börjat med. Solrosor, både röda och gula, som jag har försått inne har jag planterat och igår var vi och köpte två stycken klätterrosor och stäppsalvia. Det är underbart när trädgården börjar ta form! Nu väntar jag bara på att gräsmattan ska bli lite tjockare så att vi kan gräva några hål för bärbuskar och fruktträd. Planen är att sätta körsbärsträd, röda och svarta vinbär och en krusbärsbuske. Jag skulle också vilja sätta en buskros någonstans. Men frågan är hur mycket man ska lägga ner på tomten om vi ändå ska flytta här ifrån om några år..

Det här är rosenbuskarna som vi köpte och planterade igår. De är planterade på var sin sida av utgången från altanen, tanken är att de ska bilda en portal över utgången. Hoppas att de tar sig och inte fryser sönder i vinter! Undrar om vi får se några blommor redan i sommar.. :)

Schneewalzer
(http://www.rosenposten.dk)

Sympathie

(www.rosengardenibergslagen.se)





Stäppsalvia
(http://www.mobackes.se
)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0