Något att tänka på


Jag är tacksam för..
skatterna jag betalar - för det betyder att jag har ett jobb.
att jag måste städa efter en fest - för det betyder att jag har vänner
att kläderna är lite trånga - för det betyder att jag har mat på bordet.
att gräsmattan behöver klippas, fönster tvättas och hängrännor rensas - det betyder att jag har ett eget hem.
skuggan som bevakar mitt arbete - det betyder att jag är ute i solen.
alla klagomål på politiker - för det betyder att vi har fri yttranderätt.
att parkeringsplatsen är längst bort - för det betyder att jag har råd att ha bil.
min höga elräkning - den betyder att jag har det varmt.
kvinnan i kyrkan, i bänken bakom mig, som sjunger falskt - för det betyder att jag kan höra.
tvätthögen på bordet - för det betyder att jag har kläder att ta på mig.
trötthet och värkande muskler i slutet av dagen - för det betyder att jag har kunnat arbeta hårt.
väckarklockan som ringer på morgonen - för det betyder att jag lever.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0