Hela huset stog o lågor

Vaknade i natt av att mamma öppnar sovrummsdörren och tittar lite skrämt på mig och säger "Caroline det brinner", jag flyger upp för jag tror det är hos oss men hon lugnar mig snabbt och säger att det är hos grannen.

Sedan satt vi i fönstret halva natten och tittade på grannens hus när det bran ner. Vilken eldsvåda, hela huset var övertänt! Brandkåren kunde inte göra mycket mer än att se till att det inte spred sig.

Nu på dagen har de dragit tid nån skopa av något slag, för de måste ha sönder huset för att kunna släcka branden inne i huset.. så än så länge brinner det fortfarande 12 timmar efter att det startade..


Detta är den bild som mötte oss när vi klev upp inatt. Jag håller tummarna och ber för att ingen av de som bor i huset var hemma! Brandmännen trodde inte att dom var det, men viste inte säkert...


Det är mycket tankar som far genom huvudet när man möts av något sånt här, tänk om det skulle varit hos oss, tänk om jag kunde gjort något, jag var ju tusan vaken när det "borde" ha satt igång. Tänk om jag kunnat larma tidigare..  Läskigt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0