Dagen idag är min

Igår var troligtvis sista dagen som barnflicka åt två små charmtroll känns lite sorligt. Kommer förhoppningsvis finnas kvar som "strö" barnflicka, men det blir ju inte samma sak. Det hänger lite på om jag kommer in på universitetet som planerat eller inte.
Jag fick världens finaste blombuket av familjen nu när jag slutade den går jag och tittar och doftar på såofta jag kan!

Lite ensamnt här hemma, T är i grekland. vist vi är inte tillsammans men vi hörs iaf av, nu är det tyst från det hållet i några dagar till och det är trist. Men jag vet iaf att han har det skönt inte för att det gör min situation bättre.

För 1 år och 3 dagar sen var jag den gladaste jädra stunten som finns, var så glad över att skolan äntligen var slut tyckte att det skulle bli sinnessjukt skönt att bara få jobba ett år. Nu är det året slut =/ tiden har gått fort. Nu till hösten kommer jag vara tvungen slut hos G och gå tillbaka till skolbänken. Men om jag ska vara helt ärlig så längtar jag lite efter att komma igång med plugget igen. Känns bara inte så kul att kvällarna blir uppbokade med plugg igen, det har varit så skönt att kunna gå hem från jobbet och veta att kvällen var MIN.


På tal om att kvällen är min, det stycke fick jag i mitt studentkort av farmor och farfar :

Dagen idag är en märklig dag
Den är Din
Gårdagen föll ur dina händer
Den kan inte få mer innehåll
Än du redan givit den
Morgondagen vet du ingening om
Men dagen idag är din
Använd dig av den
Idag kan du glädja någon
Idag kan du hjälpa en annan
Dagen idag är en märklig dag
Den är Din

Tycker den är sann, bra att ha och fundera på när man känner att allt rinner än ur händerna. 


                                                                           Jag har börjat längta till Norge


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0